7 Mart 2016 Pazartesi

Ben bilmem ki neyi bekledim?

Saniyeler hızla geçti, vakit br su gibiydi. Berrak...
Önce yaz gelmişti
Sonbahar ı hep kış takip etti
Bahar geldi;
Vakit artık seni göstermişti. Gelişin bahar gibiydi. Çocuklar seksek oynardı sokaklarda;
Ben seni beklerdim.
Seni beklerdim bir annenin
Elinde ekmek ile çocuğunun peşinden koşuşunun azmi ile,
Akşam ezanından sonra dışarıda oyuna devam etmek isteyen çocuğun ısrarı ile.
Ve hala pencereden sokağa terlik fırlatmamış olan annenin sabrı ile. Sabır ile ama farkettirmezdim beklediğimi kimseye. Hep yürürdüm duraklara aldırmadan. Sırf beklediğim belli olmasın diye.

Hani yalan söyler ya anneler;
Baban geldi içeri gir diye.
Sokakların çocuklarla dolu olduğu yaz akşamları...Bilmem ki hangi zamandan bahsediyorum ben?
Bir çocuğun babası ile şiir kaseti seçtiği günler, Işıklı ayakkabıların çocukların rüyasını süslediği geceler.
Birini bekleyen bir genç; Bilmem belki cam kenarlarında, Belki otobüs duraklarında. Bizim farkına varamadığımız İstanbul'un dar sokaklarunda.

Bir okul kapısın da
Yasakların olduğu kapılar da
Hayallerin çalındığı
İnançların, düşüncelerin esir alındığı
Özgür yapılarda...

Bir mitingde
Şiirin durgunluğunu yırtmış olan ezgilerde
Birileri hep birilerini bekledi...

Bilmediğim vakitlerde
Yaşamadığım coğrafyalarda
Suyun gelmesini bekleyen bedeviler gibi
Ben hep seni bekledim
Dünyayı kurtarmanı
Bende varım diye haykırmanı
Yaratılmanın vefasını
Senden bekledim

Ben yalnız çıkamadım kuru kalabalıklardan
Yalnız çıkamadım bu yola
İz bırakamadım arkamda
Hep seni bekledim
Yol aç diye, yoluma çık diye, ışığım ol diye.
Ben hep seni bekledim ama senin gelmeni hiç istemedim. Zor geldi çıkacağımız yol. Engebeler korkuttu gözümü. Ey yoldaş bana sorsalar sen hiç gelmedin. Ruhumun kapılarındaki zincirlere el süremedin. Ey cesaret, gençliğim sen hiç gelmedin. Geldiysen de ben görmedim yada görmemezlikten gekdim. Beklemenin kolaylığında kaybolmuş kapatmıştım kapılarımı, yolun sonunda ki huzuru düşlemekten çok yoldaki taşlarla vakit geçirdim. Ben herşeyi senden bekledim gelip kolumdan asılmanı, yollarda ki taşları kaldırmanı... Ben yolu senin bitirmeni bekledim.
Ben belki de hiç seni beklemedim. Herşeyi senden bekledim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder